Welke visitekaartjes hebben de meeste impact?

Perfect Story - contact

Een visitekaartje is al decennialang een effectieve vorm van direct marketing. Maar is dit communicatiemiddel nog nuttig in deze digitale tijden waar je kan pronken met een uitgebreid profiel op netwerksites zoals o.a. LinkedIn?

Het antwoord is affirmatief, want naamkaartjes zijn nog steeds een handig netwerkmiddel.

Een visitekaartje als gratis marketing

Is het je al eens overkomen dat je naarstig op zoek moet naar pen en papier om  je contactgegevens te noteren voor een zakelijk contact? Of dat je na een prospectiebezoek diep in je geheugen moet graven om je de naam van je gesprekspartner voor de geest te halen? Het is niet de meest professionele aanpak natuurlijk en juist de reden waarom een visitekaartje zelfs in deze technisch geavanceerde wereld nog steeds onmisbaar is.

Op een persoonlijke manier kan je mensen intrigeren met een zakelijk, humoristisch of creatief visitekaartje.

Opvallend visitekaartje van een tuinier
Vsitekaartje en gadget in één

Kies voor een visitekaartje dat eruit springt

Het primaire doel van een visitekaartje is dat men contact met je opneemt. Het belangrijkste is dus dat er duidelijk staat weergegeven wie je bent en hoe men je kan contacteren. Vermeld daarom je naam, functie, telefoonnummer, e-mailadres, adres en links naar je website en sociale mediakanalen. Ook kan je er een kleine pitch opzetten; een korte tagline kan mensen helpen herinneren voor welke skills ze je kunnen contacteren.

Naast het gewone visitekaartje dat je voor een prikje kan bestellen bij printgiganten zoals bijvoorbeeld een flyer.be, kan je ook een pak creatiever te werk gaan.  Kies voor een opvallende vorm, dik papier of een gadget om je contactgegevens op te vermelden. 

Afhankelijk van je beroep, stijl, etc denkt Perfect Story graag mee aan een creatief concept voor jouw naamkaartjes.

Creatieve visitekaartjes
Kies voor een opvallende kapvorm

Vermijd de valkuilen

Het lijkt een dooddoener, maar controleer zeker of je contactgegevens juist zijn en gebruik een duidelijk lettertype. Een visitekaartje dat niet leesbaar is, is ook niet effectief. Kies je voor een papieren visitekaartje, zorg dan voor papier van hoogwaardige kwaliteit met mooie kleuren, een duidelijk lettertype en een fraaie lay-out. Ikzelf koos voor mijn naamkaartjes voor een dikke, ongestreken papiersoort (Gmund 300g/m2) waardoor ze niet linea recta in de papiermand belanden.

Je kan op je kaartjes ook een brugje maken naar de digitale wereld met een QR-code die verwijst naar je LinkedIn-profiel of zakelijke Facebook-pagina.

Een visitekaartje waaraan de nodige aandacht is geschonken, blijft daarom een effectieve manier om nieuwe klanten te werven en jouw bedrijf herkenbaar en onvergetelijk te maken.

Nood aan een nieuw, creatief concept voor je visitekaartjes? Stuur een mailtje naar hello@perfectstory.be


TOP