De voordelen van een blog voor jouw bedrijf

Voor een aantal klanten schrijf ik op regelmatige basis blogartikels die op hun website en sociale media verschijnen. Deze blogberichten maken steeds deel uit van een goed doorgedachte marketingstrategie en leveren de ondernemingen heel wat voordelen op.

Zo zorgt een blog ervoor dat je website hoger komt te staan in de google ranking, dat meer bezoekers de weg naar je website vinden en dat je aanzien wordt als een specialist je vak.

In dit artikel ga ik dieper in op de voordelen van blogberichten als onderdeel van content marketing.

Betere positie in de organische zoekresultaten

Wanneer je een blog integreert in je website, dan zal je sowieso beter scoren in de zoekresultaten. De zoekrobots van Google speuren namelijk constant het web af op zoek naar nieuwe inhoud. En verse content zoals een nieuw blogbericht, daar houden ze van! Als beloning krijg je van Google een betere plek in de organische zoekresultaten.

Overdrijven qua frequentie heeft echter geen zin. Plaats enkel content die je doelgroep relevant vindt. Ik raad daarom aan om één, maximum twee blogberichten per maand te posten. Hiermee zie je al na enkele maanden een duidelijke verbetering in de zoekresultaten.

Gebruik zoekwoorden als uitvalsbasis

Hoe meer interessante blogartikels er op je website staan, hoe groter de kans dat potentiële klanten via je blog jouw bedrijf online vinden. Het is daarom belangrijk dat elk blogbericht doordacht gekozen is en verband houdt met de producten of diensten die je aanbiedt.

Bij Perfect Story doen we eerst een grondig zoekwoordenonderzoek voor jouw sector of product alvorens met het bloggen te starten. Zo weten we exact op welke woorden of woordgroepen jouw doelgroep zoekt en jij dus ook gevonden zal worden.

Wil je zelf aan de slag om je zoekwoorden te achterhalen, dan kan dit bijvoorbeeld via de Google Zoekwoordplanner waarvoor je wel een Google Ads-account nodig hebt of met een gratis, gebruiksvriendelijke tool zoals Ubersuggest.

Een specialist in je vak

Met de publicatie van blogberichten pronk je met de kennis die je in huis hebt over een bepaald product, service of sector en merken de bezoekers dat je vertrouwd bent met de materie waar zij op zoek naar zijn. Dit boezemt hen meteen meer vertrouwen in om met jouw bedrijf in zee te gaan.

Wist je trouwens dat bij websites met goede blogartikels de link naar de blogpagina dikwijls veel beter scoort dan de link naar de home. Dit bewijst nog maar eens hoe veel mensen de weg naar je site vinden dankzij doordachte content creatie op je blog.

Blogberichten kun je trouwens ook posten op je sociale mediakanalen waardoor je bereik nog groter wordt.

Waar wacht je nog op?

Ik raad ondernemers vaak aan om met een blog te starten, net omdat het zo’n krachtig communicatiemiddel is om je website een boost te geven.  Maar toegegeven, het vraagt wat van je tijd om de artikels te schrijven en het vergt doorzettingsvermogen om een regelmatige frequentie aan te houden. Maar net daarin kan Perfect Story je ontzorgen.

Klinkt een eigen blog je nu al als muziek in de oren, maar wil je het graag uitbesteden en het op een doordachte, efficiënte manier aanpakken? Contacteer me!

Voor we bij Perfect Story starten met bloggen, doen we eerst een intakegesprek zodat we jou als ondernemer, maar ook je bedrijf leren kennen. Vervolgens doen we een zoekwoordenonderzoek dat de basis vormt voor je blogtopics.  

TOP