Een goed converterende website? 5 tips die je website doen opbrengen.

Perfect Story - converterende website

Je website ziet er prachtig uit. In je huisstijlkleuren, met prachtige fotografie. Maar… de klanten lijken de weg niet te vinden. Wat nu?

Een website die mooi oogt is één ding, maar zolang deze jouw bezoekers niet omzet naar leads, kopers of klanten, kost dit prachtige ontwerp je alleen maar geld.

Wil je ook dat jouw website converteert of, met andere woorden, geld opbrengt, dan moet je een slimme strategie toepassen. In dit blogbericht geef ik je graag 5 tips zodat jouw website in een mum van tijd converteert.

Tip 1: Hou je doel voor ogen!

Wat wil je dat de bezoekers op jouw website doen? Wil je dat ze contact opnemen? Een product kopen? Of inschrijven voor een webinar?

Voordat je met je webteksten start, raad ik je aan eerst na te denken over wat je wilt dat je website voor jou doet en hoe die webdoelen helpen bij het bereiken van je algemene bedrijfsdoelen.

Zet dus jouw copy slim in en gebruik de juiste call to actions om je bezoekers naar het juiste doel te leiden en tot actie aan te zetten.

website die converteert
Tip 2: Omschrijf op je homepagina duidelijk wat je doet en voor wie je het doet

Om te zorgen dat je homepagina converteert en bij uitbreiding ook je hele website, moet glashelder zijn:

  • wat je doet
  • wie jouw doelgroep is
  • waarmee je hen van dienst kan zijn

Op mijn homepagina lees je als binnenkomer: Perfect Story creëert doeltreffende content voor al jouw online en offline communicatie. Meteen daarna licht ik de verschillende diensten toe. Zo weet je meteen of je bij mij aan het juiste adres bent.

Ook op andere websites waarvan ik de copy schrijf, staat deze belangrijke info bovenaan. Bezoekers blijven vaak maar kort op je website rondhangen. Het is dus belangrijk dat ze meteen weten of jouw product of dienst hetgeen is wat zij zoeken.

Let wel: het is al lang niet meer zo dat alle websitebezoekers langs je homepagina je site binnenkomen. Zorg er dus voor dat op iedere pagina jouw verhaal duidelijk is.

Tip 3: Goede call to actions zijn key

Je wil natuurlijk dat het niet alleen bij lezen blijft, maar dat jouw websitebezoekers ook actie ondernemen. Daarom is het belangrijk dat je een call to action (CTA) boven de vouw toevoegt. Dit is alle content die op je webpagina zichtbaar is zonder dat mensen moeten scrollen.

Beperk je niet tot één punt waarop je ze aanzet tot actie, maar voeg verder op de pagina nog call to actions toe.

Wees ook niet té creatief in je CTA’s, maar duidelijk en to-the-point. Lezers moeten exact weten wat ze moeten doen, anders gaan ze niet over tot de gewenste actie.

Tip 4: Schrijf je teksten met je ideale klant in het achterhoofd
website die converteert

Een bezoeker moet zich persoonlijk aangesproken voelen, daarom is het belangrijk dat je bij het schrijven van jouw teksten jouw doelgroep in het achterhoofd houdt en hen rechtstreeks aanspreekt.

Heel veel ondernemers maken de fout om vanuit zichzelf te schrijven, met te veel vakjargon en moeilijke woorden. Maar zo haken bezoekers net af.

Zorg ook voor vlot leesbare tekst met af en toe bullet points, voldoende witruimte, genoeg afbeeldingen én duidelijke call to actions.

Tip 5: Win het vertrouwen

Natuurlijk kan je alles mooi verwoorden, maar bezoekers hebben vaak nog een laatste zetje nodig om tot actie over te gaan. Vroeger was mond-aan-mondreclame heel
doeltreffend, nu zijn het reviews, casestudies en persaandacht die het
vertrouwen doen toenemen.

Pak dus gerust uit met jouw ambassadeurs en tevreden klanten, show je portfolio en benoem welke prijzen je hebt gewonnen.

Vind je het toch net iets te moeilijk om zelf met deze tips aan de slag te gaan, dan helpen wij je uiteraard graag met o.a. wervende webcopy, user friendly
webdesign of met content fotografie die jouw boodschap nog meer ondersteunt.

TOP