De bekende over ons-pagina. We hebben hem ongetwijfeld allemaal op onze website, maar besteden er vaak weinig tot geen aandacht aan. Het is niet de plek waar je jouw missie en visie nog eens tot vervelens toe moet herhalen. Nee, het is de uitgelezen plek om een verhaal te brengen, meer te vertellen over jezelf en/of jouw bedrijf en waar je conversies mee kunt behalen. Veel conversies.
Je gebruikt deze pagina namelijk om twijfelaars over de streep te trekken, om bezoekers te laten kiezen voor jouw product of dienst en niet voor die van een concullega.
Vandaar dus mijn pleidooi om deze over ons-pagina niet langer stiefmoederlijk te behandelen, maar deze te pimpen met de 6 doeltreffende tips uit dit artikel.
#tip 1 Geef alle essentiële info mee
Je mag op je website de meest wilde, heroïsche verhalen vertellen, maar start eerst met de essentie. Mensen willen namelijk nog steeds weten wie je bent, wat je doet en welke doelgroep jij voor ogen hebt.
#tip 2 Geef het een persoonlijke twist
Bezoekers willen graag de man, vrouw of het team achter het bedrijf zien en zijn nieuwsgierig wat jou drijft. Maak deze pagina dus persoonlijk met foto’s en schrijf in de actieve vorm. Spreek je bezoekers rechtstreeks aan en gebruik de ik- of wij-vorm.
#tip 3 What’s in it for me?
Je zou het misschien niet meteen verwachten, maar ook op een about-pagina gaan bezoekers op zoek naar de toevoegde waarde. Door in te spelen op de behoeftes van je doelgroep, toon je aan dat je hun vragen, problemen of uitdagingen begrijpt en er ook een gepaste oplossing voor hebt.
#tip 4 Wees transparant en eerlijk
Veel freelancers en solo-ondernemers hebben de neiging om zich groter voor te stellen dan ze zijn. Doe dat vooral niet, maar vertel gewoon hoe de vork aan de steel zit. Als kleine ondernemer heb je ook veel troeven. Zo ben je namelijk vaak goedkoper en flexibeler dan grotere concurrenten. En misschien zijn jouw bezoekers net op zoek naar een persoonlijke aanpak.
#tip 5 Vertel een boeiend verhaal
In een eerder
blogbericht had ik het al over de kracht van storytelling. Haal dus nu maar je heroïsche verhalen uit de
kast. Verpak je missie, visie en geschiedenis dus in een boeiend verhaal
waarmee klanten aan je lippen hangen. En zet jouw succesverhaal kracht bij met
reviews van bestaande klanten.
#tip 6 Vergeet de call to action niet
We zijn er bijna … Klanten willen voor jouw bedrijf of product kiezen, ze zijn fan van jouw aanpak en zijn slechts 1 klik meer verwijderd van hun aankoop of afspraak. Vergeet dan zeker niet om hen effectief naar de juiste actie te leiden.
Wat wil je dat de bezoeker na het lezen van de over ons- pagina doet? Contact opnemen? Een offerte aanvragen? Doorgaan naar een andere pagina? Geef je bezoekers meteen de mogelijkheid om de juiste actie te ondernemen en stuur er op aan.
Geen inspiratie om jouw about-pagina naar een hoger niveau te tillen? Contacteer de contentspecialisten van Perfect Story. Wij zullen met veel plezier een boeiende over ons-pagina uit onze mouw schudden.