Pak je content creatie professioneel aan: hoe en waarom.

content creatie

Content en content creatie zijn begrippen die niet meer weg te denken zijn in de hedendaagse marketing. Met content verwijzen we naar de kennis, de inhoud die je wil overbrengen naar jouw doelgroep en dit kan in allerlei vormen of creaties. De dag van vandaag worden we echter overspoeld met content. De uitdaging zit hem dus vooral in het creëren van waardevolle content die jouw klanten aanspreekt.

In deze blog geef ik je daarom enkele vuistregels mee zodat je content creëert die eruit springt en waarmee je opvalt tussen alle andere communicatie.

Goede content: wat is dat precies?

Bij content denkt iedereen vaak aan copywriting of tekstuele informatie, maar content kan vele vormen aannemen. Denk maar aan video, infographics, animaties en grafische afbeeldingen. Je moet dus als onderneming eerst de juiste vorm(en) bepalen waarvan jouw doelgroep houdt.

Daarnaast dien je ook te kijken naar de kanalen waarop je die content zal verspreiden zoals via een nieuwsbrief, op social media, via de website, …

Goede content:

  • bevat een heldere, duidelijke boodschap
  • zet aan tot (inter)actie
  • is actueel of relevant
  • is afgestemd op de behoefte van jouw klanten of doelpubliek
  • is aantrekkelijk om te lezen of te bekijken

De kunst bestaat erin om je content te verwerken in verschillende vormen en te plaatsen op diverse kanalen. Zo plaats ik bijvoorbeeld dit blogbericht niet enkel op mijn website, maar ook op social media om extra lezers aan te trekken en meer verkeer naar de website te genereren.

Dit voorbereidende werk in je communicatiestrategie, heet content marketing. Je legt dus vast onder welke vorm en op welke kanalen je jouw bedrijfsinfo zal verspreiden.

content
Een doordachte contentstrategie loont

Wanneer je je contentcreatie op een doordachte, professionele manier aanpakt, zal je daar als bedrijf alleen maar de vruchten van plukken, want aantrekkelijke content:

  • wordt goed gelezen en zorgt voor actie zoals het opnemen van contact, het downloaden van een whitepaper of een like of share op social media.

  • zorgt voor meer verkeer naar je website en dat zal ook Google niet ontgaan. Hierdoor zal je organisch stijgen in de ranking.

  • wekt vertrouwen. Jouw bedrijf straalt hierdoor vakkundigheid en autoriteit uit.
Pak het professioneel aan

De grootste valkuil bij content creatie is een gebrek aan tijd en kwaliteit. In heel wat bedrijven is contentcreatie heel vaak iets wat erbij genomen wordt door iemand of een taak die lastminute afgehandeld wordt en dat straalt helaas af op de kwaliteit.

Schiet dus geen losse flodders af, maar bepaal eerst je strategie en neem vervolgens de tijd om aantrekkelijke content te creëren.

Content met je content

Lukt het je niet om ruimte vrij te maken in je agenda voor een professionele content creatie, schakel dan de hulp in van de ervaren content creators van Perfect Story. Wij zijn vertrouwd met verschillende content vormen en zullen jouw bedrijf, merk of product naar een hoger niveau tillen.

Niet content met je huidige content? Vraag een vrijblijvend kennismakingsgesprek aan.

TOP